Tijdschriften

Hier vindt u een lijst met tijdschriften die we opgezocht hebben rond het thema armoede.
In deze tijdschriften hebben we ook verschillende artikels gevonden die met armoede te maken hebben.

Tijdschriften:

  • Alert voor zorg en sociale politiek
  • Samenleving en politiek : tijdschrift voor een democratisch socialisme
  • Tijdschrift voor welzijnswerk
  • Sociaal: welzijnsmagazine
  • De gids op maatschappelijk gebied: blad met mening (m/v)
  • Terzake: praktijkblad over lokal beleid, inspraak en samenlevingsopbouw
  • Tijdschrift voor de sociale sector
  • Divers: tijdschrift over etnisch-culturele diversiteit.

Referenties:

VAN HOOTEGEM, H.,'Gevraagd: garanties voor een effectieve toegang tot energie', TerZake, september 2008, p.6-9.
(Lysa D'hoop)

VAN DE PUTTE, D.,'Kinderrechtencommissariaat vraagt aandacht voor kinderen en energiearmoede', TerZake, september 2008, p.10-12.
(Lysa D'hoop)

LEFEBVRE, L. 'Prijs armoede uitsluiten 2009 gaat naar de brussels vzw pigment', In: Tijdschrift
voor welzijnswerk 2009, nr.301, p.37-39.
(Julie Cokelaere)

MARIËN, C. 'Een steungezinnenwerking voor kansarmen in Antwerpen', In: Tijdschrift
voor welzijnswerk 2009, nr.297, p.45-48.
(Julie Cokelaere)

GEERTSOM VAN J. 'De nieuwe armoede? Opnieuw?.' In: Samenleving en politiek : tijdschrift
voor een democratisch socialisme, nr. 3, 2009, p.24-37.
(Charlotte Bara)

BRAECKEL VAN D. 'Armoede bestrijden met milieubeleid: World Resources rapport 2005.', In:
Samenleving en politiek : tijdschrift voor een democratisch socialisme, nr. 10, 2005, p.17-22.
(Charlotte Bara)

COLSOUL D. en SCUERMANS G. 'Armoede schaadt de gezondheid. Helpen of aanklagen: wat werkt',In: Sociaal welzijnsmagazine, jrg 29, nr. 10, 2008, p. 4-7.
(Sarah De Baets)

VANDERWILT A. 'Een toekomst zonder armoede begint op school' , In: Sociaal welzijnsmagazine, jrg 28, nr. 10, 2007, p. 4-7.
(Sarah De Baets)

DEBRUYNE P. & OOSTERLYNCK S. 'Wat steden kunnen doen om armoede te bestrijden', In: Alert voor zorg en sociale politiek, jrg 34, nr.4, 2008, p.79-85.
(Lien Daeninckx)

BOSMANS E. 'Psychotherapeutisch werken met kansarmen', In: Alert voor zorg en sociale politiek, jrg 33, nr.2, 2007, p.68-82.
(Lien Daeninckx)

DE BOYSER K. 'Dwars doorheen 15 jaarboeken armoede', In: Alert voor zorg en sociale politiek, jrg 33, nr.1, 2007, p.70-80.
(Lien Daeninckx)

DIERCKX D. 'Beleidsarmoede in armoedebeleid', In: Alert voor zorg en sociale politiek, jrg 33, nr.3, 2007, p.65-74.
(Lien Daeninckx)

MARIËN C. 'Een steungezinnenwerking voor kansarmen in Antwerpen', In: Tijdschrift voor welzijnswerk, jrg 33, nr. 297, 2009, p. 45-48.
(Elisa Desmedt)

DRIESSENS K., VANSEVENANT K., VAN REGENMORTEL T. 'Zoeken naar krachtgerichte hulpverlening in dialoog: over bind-kracht in armoede', In: Tijdschrift voor welzijnswerk, jrg. 32, nr. 295, 2008, p.25-33.
(Elisa Desmedt)