Straathoekwerk

De site is gemaakt door HolonCom Xtrasite CMS, dit kan je vinden links onderaan de site van Straathoekwerk. Op de site wordt niet geplagieerd, dit kan je ook zien links onderaan, daar staat er dat ‘alle rechten voorbehouden’ zijn. Er staan wel verwijzingen naar artikels door links maar voor de rest is er niets gekopieerd van andere sites. Er staat wel een pagina op waar er verschillende internetsites opstaan, maar die staan niet verwerkt in de site zelf. Die zijn gewoon ter informatie.

De auteur legt volledig uit hoe en wat omtrent straathoekwerk. Er staat duidelijk in hoe men de doelgroep benadert en wat ze doen voor deze mensen. Volgens mij kan je aantonen met het feit dat de site ook duidelijk gestructureerd is en genoeg informatief is dat de problematiek belangrijk is voor de auteur. Of de auteur een deskundige is inzake de problematiek kan je niet letterlijk afleiden, je kan het wel vermoeden omdat als je de site bekijkt duidelijk ziet dat er veel informatie opstaat, maar dit kan ook aangebracht zijn met medewerking van een echte deskundige. Meningen op de site worden er niet gegeven, het zijn allemaal feiten die erop staan, de informatie is zo en niet anders. De auteur neemt het standpunt in van informatie te verlenen aan al wie het wil lezen.

Enkele puntjes van de interpretatiekritiek zijn helemaal niet van toepassing op de site die ik moest bespreken. (o.a. over pro’s en contra’s, kritieken van de tegenpartij,…)

Of dat de auteur informatie achterhoudt of niet kan ik op de site niet aflezen en is bij deze ook niet van toepassing. Dit geldt ook voor het feit of de auteur liegt of niet. Dit is een informatieve site die daarnaast ook officieel is, dus de auteur zal niet liegen met wat er op die site staat of niet.1