Steungroep 4e Wereld

Hier krijgt u het tekstkritiekmodel van de site atd- vierdewereld.

Herstellingskritiek

De site van het internationale beweging ATD- vierde wereld in België is up to date. De makers van de site zorgen ervoor dat je de informatie gemakkelijk terugvind. De site maakt vooral gebruik van een heleboel artikels. Deze artikels zijn niet altijd recent, maar de organisatie vult het altijd aan met nieuwe artikels.

Oorsprongskritiek

Het is een betrouwbare website. De website is gemaakt door de organisatie ATD- vierde wereld in België. Maar je kan wel niet weten wie de informatie op de site heeft geplaatst. Je weet wel dat ze de site hebben gemaakt samen met SPIP.
De site maakt gebruik van artikels, liederen, publicatie, boeken,… Ze zetten altijd de datum van wanneer ze het op de site hebben geplaatst of van wanneer dat artikel is. De site verwijst ook naar andere organisaties en er staat altijd een link bij.

Interpretatiekritiek

De organisatie stelt de informatie redelijk voor. Ze maken niet gebruik van argumenten. Ze geven geen pro’s of contra’s. Ze geven geen meningen, maar ze geven feiten. Ze geven duidelijk weer welke activiteiten ze organiseren. De site geeft een heleboel artikels die gaat over de internationale beweging ATD- vierde wereld. Ze werken ook samen met een heleboel andere organisaties.
De website vermeld wel hoe je ze financieel kan steunen en hoe je zelf lid kan worden van de organisatie.

Bevoegdheidskritiek

Het is de organisatie die verantwoordelijk is voor de site. De informatie voor hen is zeer belangrijk. Je kan wel niet weten wie de informatie op de site heeft gezet. Je weet dus niet of de auteur een deskundige is.

Rechtzinningheidskritiek

Het is een zeer betrouwbare site, want de auteur geeft niet de bedoeling je te misleiden. Je krijgt eerlijke informatie van de organisatie. En de organisatie laat ook geen informatie weg.
De site geeft als bedoeling dat je meer te weten komt over hun organisatie. En welke andere organisaties ook belangrijk zijn voor mensen met armoede.

Hier vind je de link naar hun site http://www.atd-vierdewereld.be/,1