Poverello

De officiële site van Poverello ziet er op het eerste zicht enorm amateuristisch uit, maar wanneer je verder klikt, komt er toch een aanlokkelijke site naar je toe. Het is direct duidelijk dat de site up-to-date is. Wanneer je er nu naar toe gaat, luiden de klokken voor de bezoekers, met de kerst- en nieuwjaarsboodschap.
Op de site wordt nergens verwezen naar andere bronnen, maar dit is hier niet nodig, want men zet er alles zelf op. Het gaat helemaal van de organisatie zelf uit, dus ook de informatie komt van hen uit. Van de geschiedenis tot wat de prijzen zijn wanneer men een maaltijd wil meepikken in Poverello.
Er is geen duidelijke auteur te zien op de site, maar voor de rest is alles duidelijk. Alle contactadressen staan online van de verschillende Poverello-afdelingen. Men kan ze gemakkelijk vinden, want ook een routebeschrijving is te vinden op de site, ook van alle afdelingen.
Alle informatie wordt duidelijk voorgesteld op de site. Ook is de onderverdeling zeer duidelijk zodat men alles snel terug vindt. Echte pro’s en contra’s worden niet vermeld op de Poverello pagina. Het gaat er vooral over om de mensen te informeren en misschien wel voor zich te winnen als vrijwilliger.
Ondanks het feit dat de auteur onbekend is, is het duidelijk dat hij zijn hart bij Poverello heeft. Er wordt niks achtergehouden van informatie. Alles wordt duidelijk verteld. Men kan er ook terecht voor vragen.1