Lien Daeninckx

Hallo,
Ik ben Lien Daeninckx, ben 18 jaar oud en zit in het eerste jaar Sociaal Werk. Dit volg ik samen met de anderen van mijn projectgroep in de Ipsoc, een departement van de Katho Kortrijk.
Ik heb voor dit project gekozen omdat het mij het meeste aansprak uit de keuze die we kregen. Dat het dicht bij huis lag speelde natuurlijk ook een rol, maar was niet overwegend. Ik vind het een hele uitdaging om een activiteit te organiseren voor kinderen met armoede-ervaring en voor kinderen zonder. Zelf zit ik ook in een jeugdbeweging, waar kinderen met een beperking naartoe kunnen komen. Daarom koos ik ook voor dit thema, misschien leer ik hier nog dingen die ik later in mijn jeugdbeweging kan gebruiken.

Ik hoop vooral dat we met onze groep de activiteit tot een goed einde zullen brengen. Onze inzet zal groot zijn, dat weet ik zeker! Maar ik hoop natuurlijk dat de inzet van de jongeren van Roeselare even groot zal zijn. Wanneer dit zal gebeuren wordt het gegarandeerd een superleuke namiddag!

Hieronder is een powerpoint voorstelling te vinden over een artikel i.v.m. budgetbeheer. In het worddocument vindt u wat verder informatie over het artikel.
Powerpoint Budgetbeheer
Document Budgetbeheer

Om me nog meer over het thema te informeren zocht ik naar wat documentatie over de financiële kant van armoede. Hier vindt u een samenvatting van het opzoekingswerk.