Desmedt Elisa

Hallo, ik ben Desmedt Elisa en ik ben op dit moment 18 jaar oud.
Ik volg aan de Katho Kortrijk mijn eerste jaar Sociaal Werk.
Begin dit jaar hebben we allemaal een project moeten kiezen waar we het hele jaar moeten aan werken en moeten we tot een bepaalde eindvoorstelling komen.

IKikik.jpg

Samen met enkelen van mijn klas heb ik gekozen voor het project van t'Hope, dit is een organisatie die zich bezighoudt met kinderen en jongeren die zowel in armoede als niet in armoede leven. Ik heb voor dit project gekozen omdat ik ten eerste eens wilde in de denk- en belevingswereld terecht komen van die mensen. Ook wil ik de mensen die met armoede in aanraking komen, de kans geven om zich te ontplooien en te integreren bij de mensen die niet met armoede in aanraking komen. Daarom wil ik ook dat we in onze opdracht, een activiteit organiseren voor kinderen en jongeren van Roeselare, slagen!
Voor mij is Roeselare soms niet altijd onmiddellijk bereikbaar voor mij, maar misschien is dit wel de enige kans om met zo'n organisatie te werken. Het is niet omdat ik Sociaal Werk studeer dat ik daarom later met die mensen zal werken. Dus grijp ik deze kans met beide handen.

Hieronder vind u een Powerpoint die gaat over werkgelegenheid bij mensen in armoede, daarbij wordt de sociale economie uitvoerig besproken.
De Sociale Economie

Mijn persoonlijk besluit:
Ik vond dit op zich geen saaie opdracht, verre van zelfs, maar ik vond dat we er te weinig tijd voor hadden om het te maken. Zeker omdat we veel werk hebben met andere vakken, en dit niet iets is dat je alleen kan maken. Toen ik éénmaal doorhad hoe alles in elkaar zat (m.b.t. het uploaden, bepaalde zaken erop plaatsen, …) ging het al heel wat vlotter. Dan kon ik een heel stuk individueel doen en moest je iemand anders niet zoveel lastig vallen. Op het gebied van informatie zoeken vind ik wel dat ik goed mijn best heb gedaan.
Over het algemeen vond ik het wel een leuke opdracht en het ik zeker mijn deel van de opdrachten gedaan!