Dejonckheere Ayla

Hallo,

HPIM3573.JPG

Mijn naam is Ayla Dejonckheere, 20 jaar en studente Sociaal werk Kortrijk (departement Ipsoc).

In het begin van het academie jaar kregen we keuze uit enkele projectvoorstellen om daar dan de rest van het jaar aan te werken.
Mijn keuze ging al snel uit naar het thema: armoede.
Niet alleen omdat ik dit een zeer actueel thema vind en dat iedereen moet op de hoogte zijn van de problematiek. Ook in Belgiƫ. Ook omdat het vooral over jongeren ging met armoede ervaring. Werken met jongeren is iets wat ik heel graag doe.
Een deel van de opdracht is dat we moeten samenwerken met een jeugdbeweging. Zelf ben ik het grootste deel van mijn jeugd in een jeugdbeweging actief geweest dus vond ik het wel nog eens leuk om met een jeugdbeweging samen te werken.

We hebben al enkele thema's verkend die in verband staan met armoede. Deze kan je terug vinden op de site. Ook werd als opdracht gegeven om een artikel te bespreken die verband houdt met ons thema. Mijn artikel ging over werkgelegenheid, dit kan je hier lezen.

Ook moesten we dit artikel verwerken. De verwerking kan je hieronder bekijken.

powerpoint artikel
verwerking artikel

Na een moeilijke start hebben we de wiki toch tot een goed einde gebracht! Hieruit heb ik geleerd dat het niet enkel gaat over het kunnen werken met de wiki zelf, maar ook het samenwerken met je groepsleden. Dit is bij ons heel vlot verlopen. We hebben alle opdrachten gelijk verdeeld zodat iedereen verplicht was om mee te werken, maar zo op het einde ook zeker kon werken met de wiki.
In het begin ging het uploaden van files heel moeizaam, maar nu kan ik zonder probleem documenten toevoegen. Dit was dus een interessante reis.