Daeninckx Lien
compri.jpg

Hallo,

Ik ben Lien Daeninckx, ben 18 jaar en volg de richting Sociaal Werk, aan de Katho (departement Ipsoc). In het begin van het jaar kregen we een aantal projecten voorgesteld. Mijn keuze was snel gemaakt. Samen met een jeugdbeweging vanuit Roeselare een activiteit organiseren voor kinderen met- en zonder armoede-ervaring. Dit was in samenwerking met de organisatie t'Hope uit Roeselare.

Het sprak mij vooral aan omdat ik zelf ook leidster ben in het Jeugdateljee in Tielt (een jeugdbeweging voor kinderen met een beperking). Spelletjes spelen met kinderen is op zich al een fijn iets, dus waarom niet als project kiezen? Ook was het een positief feit dat het in Roeselare gelegen is, maar natuurlijk speelde dit niet de doorslaggevende rol.
Hopelijk wordt de hele namiddag een toffe gebeurtenis. Ook hoop ik vooral dat we een ruim publiek aanspreken zodat het voor ons ook wat vlot. Want als er niet veel kindjes zouden komen, is het ook niet wat het moet zijn.

Als onderdeel van ons project kregen we de opdracht om ons te verdiepen in een onderdeel van armoede. Hier kan je het deel lezen waarin het minimumloon, het minimumpensioen e.d. besproken worden.