D'hoop Lysa

Ik ben Lysa D'hoop, 18 jaar en ben afkomstig uit Zulte.
Ik koos de richting Sociaal Werk in KATHO kortrijk, omdat het mij werkelijk interesseert.
Van nature ben ik sociaal aangelegd, met andere woorden, ik praat tegen alles en iedereen die ik tegenkom.

Lysa.png

Het project met de groep 'T'Hope' sprak mij enorm aan, omdat het met kinderen was. Ik kon mij helemaal vinden in hun doelen. Ook was ik onmiddellijk enthousiast over het doel van het project zelf, een activiteit organiseren voor kinderen die in armoede leven en die niet in armoede leven. Samen met de groep hoop ik op een goed eindresultaat van deze opdracht.

De samenwerking met 'T'Hope' heeft mijn ogen doen open gaan. Ieder huisje heeft zijn kruisje, iedereen heeft problemen. Leven in armoede is ook een probleem, maar een probleem dat veel meer teweeg brengt dan je denkt. Geen geld, geen luxe, minder of geen eten, geen geld voor verzorging, school,…
Het heeft me doen beseffen hoe goed wij het hebben, hoe dankbaar we mogen zijn voor alles wat we hebben.
Mensen zouden er veel vaker moeten bij stilstaan hoe het is om met minder geld te moeten overleven.

Ondanks alle miserie blijven die mensen wel lachen en nemen ze iedere dag zoals die komt.
Zo leef ik ook, één dag tegelijk. Aan het verleden kunnen we niets meer veranderen en wat de toekomst brengt, dat zien we wel.

Wat betreft de aangemaakt documenten en PowerPoints, deze vind u hier:
Documenten van Lysa D'hoop